dag 19 Moissac 109 km 410 hm

27 september 2019 - Moissac, Frankrijk

We moeten opletten wat we hier schrijven. Bijvoorbeeld over vijzen en fietsgerief. Na 20 km vanmorgen op een fietspad zo vlak als een biljartlaken, plots een harde knal en Marc zijn zadel vliegt er af.... bout van de zadelklem gebroken. Blijkbaar toch afgezien van het schokken de voorbije dagen. Onder locale verdoving (dwz we hebben het ter plaatse opgelost) een transplantatie uitgevoerd van een bout van het voetje/puutje en vooruit met de geit. In Toulouse in het prachtige Maison du Velo waar we par hasard voorbijreden een nieuwe bout gekocht.

Het Canal loopt dwars door Toulouse, dus voor fietsers een fluitje van een cent. Voor de vele clochards is het hier een harder leven.

Lange tijd langs het Canal laterale a la Garonne gereden en dus tijd voor een klapke met de vissers. Na een lange visserijtechnische toelichting vroeg ik of ze op de foto wilden. “Ah, bien sur!”. Klik. “Et alors, c est 25 euro comme une visite chez le docteur”. “Mais moi je suis docteur. Que ce que vous manquez?”. “Moi? Rien du tout!”. “Alors ca fait 25 euro”. Kifkif et bonjour. Waarop ik Kris nog zie denken “Egalite, Liberte, Fraternite”.

Al gemerkt? We zijn op verlof en dus kunnen ons de accenten op bet toetsenbord gestolen worden....

Nu tijd voor de table d hote.

Canal du Matin, aan onze slaapplaatsbrugsketijd voor een nieuwe boutVisserijtechniek25 euroeen nieuwe mijlpaalbananen bij ons gastgezin