dag 37 Santiago de Compostela 52 km 1100 hm

15 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Op een enkele bui na houden we het droog vandaag. Tot we aankomen aan de kathedraal, dan begint het wat te niffelen.

Er zaten nogal wat hellingskes in dit laatste traject en, op het begin na, door landelijk gebied. Tijd dus voor een klapke onderweg. De eerste boer, die met zijne groene pull, verstaat onze vraag niet, laat staan wij zijn antwoord. We hadden nochtans graag geweten wat die bollen op poten zijn in zijn dorp (zie foto). Dan maar de vuilkar tegen gehouden en die wist ons te vertellen dat het om waterreservoirs gaat, wat ook ons vermoeden was.

Een paar km verder staat een andere inboorling met een eigen gemaakte tang kastanjes te rapen. Daar moeten we het fijne van weten. Deze uitleg verstaan we dan wel weer en krijgen er een omstandige wegbeschrijving bij tot in het centrum van Santiago “ge weet maar nooit of uwe gps sebiet de geest geeft”.

Tegen een uur of 3 staan we dan aan de kathedraal. Eindpunt van deze reis. Nog 23 keer vragen waar we onzen diplom kunnen afhalen, daar een nummer trekken zoals bij de ziekenkas vroeger en straks eens terugkomen. Eerst douchen.......

hoe, ge verstaat mij nie ?waterbol op pootkastanjes prikkenaangekomen

1. Annemie:
    proficiat, en uw steenkes Marc ? welkom thuis
  2. Dirk Huyghe:
    15 oktober 2019
    Aan de foto's en de verslagjes te zien hebben jullie blijkbaar erg genoten van jullie (ietwat aangepaste) fietstrip naar Compostella.
    Een tof begin van een nieuw tijdperk nu jullie beiden met (verdiend) pensioen zijn !
  3. Mieke:
    Proficiat!