dag 38 Santiago de Compostela 0 km 0 hm

16 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteren onze fietsen hier toevertrouwd aan Soetens die ze naar huis zal transporteren een van de komende dagen. Hopelijk snel, want er zonder zijn we verweesd, eenzaam en verloren.

Ganse dag gietende regen..... het zal ons worst (hier chorizo) wezen. Samen met Diane, Yvan en Marcel, die als wandelaars de camino deden, trekken we toch de stad in. Met zwemvliezen.

Overal waar een deur openstaat en het dus droog is gaan we binnen. Zo komen we toch nog in de kathedraal (die helemaal vol stellingen staat voor restauratie), het museum van de kathedraal, een galerij met fototentoonstelling, de universiteit met een tentoonstelling over hoe we mogelijk 100 jaar worden en dus binnen goed 30 jaar deze tocht nog eens kunnen overdoen met onze achterkleinkinderen.

De bezoeken worden afgewisseld met een paar koffies, tapas etc, gewoon omdat de deuren daar ook open staan en we het spel van “deur open, dan binnen” eerlijk willen spelen.

Morgen middag vliegen we in goed 2 uur terug over een traject waar we 37 dagen enorm van genoten hebben.

Meteen ook ons laatste verslag. Er is nog heel veel wat we niet schreven of toonden. Nieuwsgierig ? Kom dan eens langs in Brustem! Die deur staat ook open...

kathedraal met wierookvat