dag 20 Barbaste 86 km 410 hm

28 september 2019 - Vianne, Frankrijk

Vanmorgen bij het buiten rijden van Moissac voor het eerst een paar tientallen wandelaars met schelp tegen gekomen. Rustig weer, minder zon, tot 22C.

Zaterdag, dat betekent hier: heel stil, nauwelijks volk, geen auto’s, weinig activiteit, rustig fietsen. Rond km 70 hebben we vandaag met spijt in het hart vaarwel gezegd aan het water. Althans het water in rivieren, stromen, kanalen en alles wat daar op lijkt. We hebben genoten van de stille oevers, de vissers, reigers, geen auto’s, het vlakke en soms golvende water, de variërende uitzichten, het op ons stoelekes zitten aan de oever, de honderden sluizen van niemendal tot Unesco erfgoed, de huur- en woonboten, de halfgezonken boten, .....

Na dit  afscheid hebben we een bocht gepakt naar het zuiden. Meteen een paar kuitenbijters.... gelukkig waren het geen honden. Nog een dag of drie en dan lonkt Spanje.....

dat zal wel de laatste brug zijn....op de goede weg ...we verlaten de rivieren ....Aquaduct over de Garonnetussen Ordingen en Zepperenzicht vanuit ons raam ....