dag 18 Gardouch 115 km 430 hm

26 september 2019 - Gardouch, Frankrijk

We hebben zonet, na 115 km chemin de halage, een nauwkeurige controle uitgevoerd. Resultaat: toch niks losgetrild aan onze fietsen en ook niet aan ons zelf, op die ene vijs na die al los stond. Maar heel waarschijnlijk en hopelijk gaan ze dat hier nooit goudroneren want dan is alle charme en lol ervan af.

Wel willen we een item toevoegen aan het gilet-jaunes-eisenpakkket. En dat is het voorzien van borden langs het Canal du midi die aangeven dat er binnen afzienbare afstand een zoveelste “route barree” mag verwacht worden. Nu duikt dat laatste bord ineens op (zie foto) zonder aan te geven langs waar men dan wel kan fietsen en/of men 10 of meer km moet terugkeren (wat we overigens nooit doen). Een keer of 4 stonden we daar voor Piet Snot. Bij nader inzien is het misschien toch niet zo een goed idee om het aan de gillets jaunes  te vragen omdat wegbarricades nu eenmaal bij hun core business horen. We zullen dus onze plan wel trekken.

Maar ge hoort ons niet klagen, daarvoor zijn we akoestisch gezien ook al te ver van jullie verwijderd: bijna windstil, volop zon en tot 25C. We gaan het zo houden.

En na 115km Canal du midi, waar slaapt een mens dan? Juist, in een sluiswachtershuis....

herfst op komstsluisdeurVNF-ambtenaar met sluiskaskeuit het niets ....CastelnaudaryCanal du midiovernachten in een sluiswachters

1. Diane Gos:
    27 september 2019
    Komt ons nog bekend voor die sluiskes 👌🏻en die "route barree" hebben we ook voorgehad 🙄. Maar toch blijven genieten 👍