dag 14 Roquemaure 113 km 370 hm

22 september 2019 - Roquemaure, Frankrijk

Vroeg weg vandaag. Heel Frankrijk slaapt dan nog en dat is zo de ganse dag gebleven. Dank u.  Ofwel ligt het aan de achteruitgang van ons Frans (incroyonisable) ofwel aan de weerlui van Meteofrance die de mist in gingen (maar die hebben we hier van de hele week niet gezien), in elk geval het was heel rustig weer vandaag, hetgeen absoluut niet voorspeld was. Nauwelijks wind, dito zon en twee keer gedurende 4 min en 12 sec wat geniffel.

De eerste 60km geregeld langs de Rhône, daarna is onze aandacht van waterbouwkunde en visserij overgeschakeld op land- en tuinbouw (zie fotos). Verschillende dorpen in deze streek daarentegen nomineren we voor de Grand Prix “Bonjour tristesse”. Die moeten er ook zijn, anders vallen de andere niet meer op.

Slapen in een meer dan oud herenhuis met Jeanne d Arc voor een vergulde spiegel op de marmeren schouw. We zijn in goed gezelschap....

kiwiplantageswolkfabrieken met kind en Jacobsschelpnog maar eens een hangbrugaan de overkantgoed mikken met 80 containerste laat ....weinig zon vandaagquinoaFrans....