dag 15 Vauvert 113 km 410 hm

23 september 2019 - Vauvert, Frankrijk

Gisterenavond, toen onze fietsen al even op stal waren, hebben ze gedurende een half uur alle hemelsluizen geopend en daarbij een groot aantal schotbalken opgehaald, zodat alle regenreserves tot 17 oktober zijn opgebruikt. We zijn dus vanmorgen met een gerust gemoed en brede smile vertrokken.

Vandaag kronkelende wegen, stukken voies vertes, variatie in flora, wat sluierwolken, variabele wind, vast gezelschap. “Wat een leven!” hebben we al vaak gezegd.....

Over de fauna hebben we nog niet geschreven. Het was ons al een aantal dagen opgevallen, maar vandaag was het bij wijlen echt een topdag. Althans voor de vliegende mieren. Dat klopt niet helemaal, want ze vliegen niet echt, maar hangen ter plaatse in zwermen van een stuk of 624 (even aantal omwille van het genderevenwicht) om de 44m rechts van de weg op exact vakantiefietserooghoogte. Na onze doorzocht zijn ongeveer 212 van de 624 van de hangende in de plakkende toestand overgegaan, die we iets verder van ons afschudden in de hoop dat ze liefdevol worden geadopteerd door de volgende zwerm. Kwestie van het mini ecosysteem niet te verstoren.

Inmiddels door de Camargue in Vauvert toegekomen. In ons eerste onderkomen waar we als pelgrim worden ontvangen maken we in de buitenkeuken krullekes met tonijn en pijnboompitten klaar. Waar is Jutta? We zijn hier echt met ons gat in de boter gevallen. Gelukkig is er een douche...

klank- en lichtspel zonder klank in een fietstunnelplein zonder auto’ssur le pont .....vliegen-hangen-plakkenCamargue