dag 13 Le Pouzin 115 km 490 hm

21 september 2019 - Le Pouzin, Frankrijk

Goed aangekomen. Dat geldt voor de rit vandaag alsook voor onze constitutie. Mede dankzij het ontbijt van vanmorgen in Condrieu. “Por a la gwene et si pru trimalonge par qui dourteloze avant vartoblizatoire que patissier”. Niks van verstaan? Wij ook niet deze morgen bij het ontbijt, alleen dan het laatste woord, maar dat hadden we al gemerkt aan het groot assortiment zoetigheden, patekes, biscuits etc die onze gastheer had uitgespreid op tafel en waarvan we met enige wilskracht uiteindelijk toch ongeveer 14% naar binnen hebben gespeeld. Hier is geen foto van wegens het ontbreken van een breedhoeklens op ons Kodakske.

De ViaRhona was vandaag wel prachtig. Mooi fietspad, bergen rondom, leuke dorpen. Maar wel forse wind tegen. Om niet terug naar onze patissier geblazen te worden, dan maar stukken de techniek van “stayer achter een flyer” toegepast. Gevolg: Kris haar batterij plat na 115 km, 2 min voor het begon te regenen. Ligt daar op dat moment toch gene Ibis Budget vlak op de route..... ook die hoort bij de Route du Soleil als patekes bij ne patissier.

Vanavond een beschuit en plat water....

De Rhôneen nog een brug over de Rhoneook hier vuurpottenoudste brug over de Rhônestayer eens achter een flyer

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bea schoubs: