dag 11 Villie-Morgon 107 km 1070 hm

19 september 2019 - Fleurie, Frankrijk

Het weer vandaag: zie gisteren. Behalve de wind, want wij reden naar het zuiden, en jawel de wind blies nu fors uit het Noorden. Waarvoor onze dank aan de Franse Frank.

Eerste deel van de dag tot Cluny vrij vlak over de voie verte die hier en daar al wat bruin verkleurt. Taize lag er wat verlaten troosteloos bij, het meest wat ons bijbleef was de muziek in de exporuimte. De abdij van Cluny konden we niet links laten liggen, en daar hadden heel wat bouwvakkers en archeologen ook zo over gedacht....

Het tweede deel weer helemaal anders. Opnieuw wijngaarden. Waar ze in tegenstelling tot de Elzas nu wel aan het oogsten waren. Wijngaarden betekenen hellingen, dus de laatste 60 km slingerden zowel in het horizontale als het verticale vlak. Aangename variatie in vergezichten als gevolg.

En nu logeren we in een Turm, ofte torenke van 3 bij 3 m met onderaan een keuken (het wordt pasta pesto sebiet) en bovenaan onder het gebinte een bedstee.

Chalon by nightabdij van Clunydruivenoogstnog druivenoogst, maar dan blauwe

Der Turm, als we van uit ons bed naar boven kijkenAbdij van Cluny

Der Turm

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans:
    19 september 2019
    Hopelijk plaatselijke wijn bij de pasta pesto of voor het slapengaan. Want de lekkerste wijn ter wereld, die Pinot Noir uit de Bourgogne!