dag 10 Chalon-sur-Saône 99 km 320 hm

18 september 2019 - Chalon-sur-Saône, Frankrijk

Net de eerste 1000 km achter de rug. Ook achter de rug vandaag een forse wind, nagenoeg geen wolk en tot 26C. Nog iets?

Misschien wel, want op sommige stukken vandaag was het langs de mooie Doubs en Saône links en rechts behoorlijk plat en dan is er volgens ons niets te zien. Maar de grote variatie in het niets, samen met het mooie weer, maakte er toch weer een bijzondere dag van.

Ook mede door de korte babbel met Arnaud (als hij zo heet) de visser die zich vandaag voorbereidde op het Frans kampioenschap volgende week in Bretagne. Aan zijn ernstige blik en groot assortiment levende moj-kes hadden we meteen gemerkt dat het geen zondagsvisser was. Overigens niet zo moeilijk gezien het vandaag woensdag is.

Intussen zijn we toegetreden tot de AGA ( Association des Grands Amis) van de VNF (Voies Navigables de France). Net op tijd want morgen schakelen we over op de reseau van hun collegas van de Voies Vertes. Van bleu naar verte, we zullen zien....

Wat we nooit doen, doen we vandaag wel. Slapen in een grote stad. In zo een authentiek, misschien een beetje aftands maar charmant Frans hotelleke, a prix bas, maar wel met ellentrik, water en een prachtige trap. Ook dat is een originele locatie...

Wie s avonds liever iets ernstigers leest dan dit, kunnen we verwijzen naar de website van De Standaard en De Financieel Economische Tijd. Opgelet, deze zijn betalend.

bij het vertrekDoleArnaud de visserSaônebij de eerste 1000kmauthentiek Frans hotelleke van niks

1. Hans:
    18 september 2019
    In de oude tijd was De Tijd nog de Financieel Economische Tijd.
  2. Lise:
    20 september 2019