dag 26 Sansol 80 km 1080 hm

4 oktober 2019 - Torres del Río, Spanje

Gisterenavond aten we in de keuken van het hostal samen met een prof architectuurgeschiedenis uit Kroatie. Het eten was bijzonder in die zin dat er geen eind aan kwam of uiteindelijk toch wel met nen dikke krem overgoten met whisky. Amen. Ook bijzonder was die prof want die geraakte in extase bij elk van de 23 kerken en kapellen die hij opnoemde in deze streek. De meest bijzondere ervan hebben we bezocht: Santa Maria de Eunate, indien interesse zeker eens opzoeken!

In Puente de Reina stootten we op een heel merkwaardig gebeuren. Heel wat mensen uit de omtrek kwamen er samen op een pleintje om hun pepers te laten “roosteren”. In een cylindervormige oven, gasgestookt en ontzettend warm, onder het toeziend oog van een man die intussen zelf zwartgeblakerd moet zijn, zeker nu we weten dat dit tafereel 3 weken duurt.

We slapen straks (hopen we toch) op een slaapzaal in de albergue van Sansol. De naam is niet echt goed gekozen, voormiddag wel bewolkt maar namiddag wel zon, en tot 24 C.

En zo schuiven we stilaan verder op richting westen....

de zon staat nog laagniets en toch veelSanta Maria de Eunate, werelderfgoeddat is emmaar eerst ontpittenpeppers brandensmakelijk