dag 17 Olonzac 108 km 440 hm

25 september 2019 - Homps, Frankrijk

Prachtig om met bijna de banden in zee ’s morgens te kunnen vertrekken. Voormiddag bewolkt, namiddag zon en tot 25C. En, toegegeven, vandaag forse wind (rafales 50km/h) tegen. Moest er iemand Sabine van het weer persoonlijk kennen, vraag haar de wind-manivel   180 graden te draaien en dat tot 17 okt. Van de waterkraan moet ze afblijven. En aan haar collega Frank vraagt ge het best niet want die heeft laten weten tegenwoordig meer in de trein te zitten dan op de fiets, en daar steekt het niet op een kwartier vertraging.

De gps geeft vandaag een totale stijging van 440m. Dat is waarschijnlijk zonder de extra meters als gevolg van de naar schatting 23000 boebels van gemiddeld 4cm hoog die onze banden op dit eerste deel van het Canal du MIDI hebben overwonnen. Daar zijn op dit ogenblik ook wel wat “deviations” als gevolg van werkzaamheden allerhande, zoals daar zijn: snoeien, baggeren, kappen, zo maar wat kijken, ...

Voor de bloglezers die nu pas inhaken: we zijn met de fiets van thuis onderweg naar Compostela. Kris op een Flyer e-bike met een batterij van 670Wh (nog nooit onderweg opgeladen) en Nexus 11. Marc op een Santos Travelmaster 3+ met Pinion 18 (man man man, wat een staaltje techniek en rijcomfort) met Carbon riem. Zie de fotos hierbij. Die zijn wel een dag of 10 oud, al zou de achtergrond kunnen laten uitschijnen dat ze nog veel eerder werden getrokken. Tot nu toe nog geen fietsgerief uitgehaald, tenzij die ene keer in de Elzas om ne Zwitser zijn ”Schlauch auf zu poempen”.

Vandaag airbnb, wat betekent zelf koken. Voor wie ons kent, kan dat niet moeilijk zijn....

eerste ochtendgloorlaag water9 sluizen Unesco erfgoedCanal du MidiFlyer KrisSantos Marc