dag 32 Astorga 65 km 300 hm

10 oktober 2019 - Astorga, Spanje

Vanmorgen toch heelhuids uit de lift geraakt en in de plaatselijke bar Spaans ontbeten. Dat ontbijt hebben we dan maar 20 km verder aangevuld met een tortilla in een dorpje op van die rode plastieken stoelen zoals ze die alleen hier hebben.

Moest er iemand denken om deze tocht ook te maken, dan heeft die pech want het weer van de afgelopen 5 weken doet zich maar om de 243 jaar voor. Weer geen wolk vandaag en stilaan opgewarmd van 7 naar 21 C onder een warme zon.

Nu we een week in Spanje zijn, valt het op dat er qua woningbouw absoluut niets nieuw wordt gebouwd langs de camino in de dorpen en kleine steden waar we passeren. Wat dat betreft staat Spanje on hold.

We stoppen dan maar weer kort na de middag omdat de stad Astorga zeer de moeite is. Aangenaam om in te wandelen en we trekken heel wat tijd uit voor een bezoek aan de kathedraal en het daarnaast gelegen “Museo de los caminos” dat gehuisvest is in het voormalig bisschoppelijk paleis, een ontwerp van Gaudi.

Een pelegrino-menu op de Plaza de Espana als afsluiter. De komende dagen trekken we de bergen in, gedaan met het vlakke deel. Iets waar we ook echt naar uitkijken, zeker het weer tot zaterdag nog altijd zomers blijft.

nu de deur nog toe ....Convento de San Marcosoei, bijna gedaan ....bouwwerkenpuente, werelderfgoedkathedraal van Astorgabisschoppelijk paleis, Gaudibisschoppelijk paleis, Gaudi