dag 23 Saint-Jean-Pied-de-Port 91 km 1150 hm

1 oktober 2019 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vandaag jojo-landschap. Dat betekent een fietssnelheid die met een heel kleine periode ongeveer 50 maal per dag slingert tussen 6 en 46 km/h. Mooi landschap met heel wat koeien en schapen, dus weer nauwelijks auto’s.

Ook slingerend was het wolkendek. Formaties tussen wit en zwart in kleine en grote vormen met eveneens sterk wisselende snelheden, maar gelukkig zonder regen. Die was wel voorspeld en daarom waren we ook al tegen 15u waar we nu zijn.

En dan is er nog het Baskisch (zie bord op foto) dat voor een geleidelijke overgang zorgt van het Frans naar het Spaans.

Dan maar het stadje bezocht waar toch veel minder bedrijvigheid en rugzakwandelaars waren dan we verwacht hadden. Bij de Office van de “vrijwilligers Compostella-gangers” heel wat info gekregen en ook een schelp. Vanaf nu zijn we pelgrims.....

Morgen voorspellen ze hier de eerste regen op onze reis, wat ons toch niet zal weerhouden de col hier over te steken (denken we nu).

Daarstraks hier de T-shirts etc eens goed uitgewassen want zo een rit als vandaag kruipt toch in de kleren.....

Ladour ligt er vredig bijJojo-landschap met koeom te vertalen...ah! voor mais ...oefinfo over de komende routeles remparts