dag 31 Leon 67 km 260 hm

9 oktober 2019 - León, Spanje

Weer een korte rit ....

In de voormiddag opnieuw “slierten” camino-gangers waarvan een heel groot deel Aziaten. Er moet daar iemand eens een folderke laten liggen hebben.

En mooi weer, al duurt het tot 11 u eer alle wolken verdwenen zijn, allicht richting Vlaanderen. Op de wegen rijden er zeker 2 auto’s om het uur. Ooit heeft hier iemand toch een beetje veel weginfrastructuur voorzien. En ook geen scheepvaart, want ofwel ontbreken de deuren van de sluizen (foto gisteren) ofwel is er geen water in kanalen en rivieren (foto vandaag). En een vliegtuig hebben we ook nog niet gezien ....

Gisteren ook al, maar zeker vandaag, rijden we langs heel wat huizen opgetrokken in “aarde”. Daar waar ze niet onderhouden worden zien we dat de natuur stilaan de muren weer overneemt als ne krem die smelt. We missen de UH-ers Bart, Peggy en Elke voor de kritisch wetenschappelijke beschouwingen hierbij .....

Vroeg in de namiddag komen we aan in Leon en voor een slordige 40 euro vinden we een kamer pal in het centrum en wurgen onze fietsen een voor een tot het derde verdiep in de lift die dateert van 1946, en stallen ze op het balkon (foto). Morgenvroeg een zelfde ritueel en alles in 4 keer weer naar beneden. Het geeft ons wel de kans om de kathedraal van Leon uitgebreid te bezoeken met een prima Nederlandstalige audio-guide.

aarde - keien - stronu nog waterbalkon op het derde ...kathedraal Leonkathedraal Leonkathedraal Leon 180 graden