Dag 16, Wertheim

10 augustus 2022 - Wertheim am Main, Duitsland

We hebben de wind van achter in een afwisselend landschap waarbij we geregeld een leuk stadje passeren. Er zijn zowaar een paar wolken te bespeuren vandaag.

Na 2 weken zijn we nog steeds verwonderd hoe in Duitsland de routes zijn aangelegd, perfect bewegwijzerd en elk autoverkeer vermeden wordt.

Omdat we zondag niet in Tauberbischofsheim, mooie naam trouwens,  voorbij komen, kwijten we ons vandaag van de taak om in het centrum nen dikke krem met veel fruit te eten. Anders moeten we zondag een paar honderd km terug rijden.

20220810_135727

We maken er weer een korte tocht van en na 68km zetten we de tent op, met veel bomen rond ons en dus aangenaam in de schaduw.

20220810_190038

Daarmee zijn we ook aan het eind van de Tauber. Morgen namiddag pikken we in Wurzburg voor een dag of 4 de Main op, stroomafwaarts tot aan de Rijn, het sluitstuk van onze rivierentocht.

1. Anke:
    11 augustus 2022
    Hanna is heel jaloers op de krem, zoiets heeft ze nog nooit gekregen. Ik krijg slechte punten als reisleider want de kremmekes trekken hier voorlopig op niks. Maar elke dag een zwemmeke maakt veel goed.